Jak spolu souvisí AFO, kryptoměna, virtuální a rozšířená realita?

11. července 2017

Dopolední přednáška vývojáře Radomíra Eliáše, která nesla název Virtuální a rozšířená realita, se uskutečnila 27. dubna v rámci 52. mezinárodního festivalu populárně-vědeckých filmů v Olomouci. Mohli jste si ji přijít poslechnout do přízemí malebné Pevnosti poznání, která je rafinovaným útočištěm pro vědu a neformální vzdělávání.

Ve stálých expozicích zde najdete skvělé interaktivní muzeum vědy, které funguje pod Přírodovědeckou fakultou místní Univerzity Palackého. Pokud si najdete dostatek času, můžete dohromady navštívit expozice čtyři. Například zajímavou součástí expozice Rozum v hrsti je Gyroskop, který vám umožní se pohybovat ve všech směrech najednou. Pod vedením zkušeného animátora, tak můžete zažít pocity pilotů v různých situacích. Součástí pevnosti je také digitální planetárium, které určitě stojí za navštívení

Aktuální graf a vývoj ceny v EUR (Červenec 2017)

Druhá část přednášky se věnovala přímo virtuální a rozšířené realitě. Definice virtuální reality Radomíra Eliáše, jako části reality, která vás odřízne od všeho jiného, vzbudila v publiku vlnu nadšení. Její budoucnost vidí například v možnosti sledování filmů, hraní her a prožívání poučných a zábavných událostí. Každopádně ji nevnímá jen jako součást oddychové a zájmové činnosti. O tom svědčilo i jeho zapálení, když poukazoval na to, jakým způsobem využít virtuální a rozšířenou realitu v průmyslu, průmyslové revoluci a školství. V jeho prezentaci se tak objevovaly zajímavé možnosti ergonomie. Například snímky dělníků s helmami, ve kterých jsou zabudovány průmyslové kamery dokonalejší než oko. Ukázky simulací úkonů, které si můžete zkusit nanečisto, a odstraňování chyb ještě před úkony samotnými. Díky rozšířené realitě jsme mohli vidět sklad budoucna, kde se skladníci pohybovali velmi efektivně díky tomu, že se jim před očima promítalo označení uliček, rozšifrování čárových kódů a jiné vymoženosti.

Manualní práce v budoucnu

Poukázal také na nezbytnost propojení průmyslu a školství. Potřebu zmodernizování školství právě kvůli nezbytnosti lidí vzdělaných v nových technologiích, kteří momentálně tvoří velkou díru v pracovním trhu.

Představil také koncept Smart Cities, tedy "chytrého města". Jedná se o průlom v nahlížení na město jako na neživý objekt, ve kterém žijeme. Místo toho ho můžeme vnímat jako inteligentní místo, které žije s námi. Díky brýlím pro rozšířenou realitu můžeme sledovat město se všemi jeho informacemi a zajímavostmi, které nám jsou přehrávány přímo při pohledu na určitý objekt. Součástí přednášky byla také možnost si tyto brýle pro rozšířenou realitu vyzkoušet. Jedná se o brýle, které jsou velmi praktické pro využití v reálném světě díky tomu, že vám realitu nemění, jen ji obohacují.

Autor

Barbora Feníková

Sdílení článku

Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info