Noc vědců FF MU 2021
Dne 24. září se uskuteční online Noc vědců a to na téma čas.
Průvodce po povinně volitelnými a volitelnými předměty bakalářského programu
1. července 2020 se začala registrace předmětů na letošní podzimní semestr. V tomto článku Vám představíme širší nabídku povinně volitelných a volitelných předmětů bakalářského studijního programu Teorie interaktivních médií.1 Ukážeme, že náš obor je užitečný nejen z teoretického hlediska, ale poskytuje možnost uplatnit své znalosti v praxi. Článek je rozdělen do sedmi oblasti zajmu a stručně popisuje obsah předmětů.
1 imatrikulace od podzimu 2019
Praxe a stáže
Hlavním cílem těchto předmětů je získávaní zkušenosti v kulturních institucích a aktivitách dle nabídky vyučujícího nebo dle vlastního výběru. V nich se seznámíte se základními principy fungování kulturních institucí. Předmětem zájmu jsou zde současná masmédia (odborný i denní tisk, rozhlas, televize, internet). Studenti získají vhled jak do historie, tak do teorie masových i nových médií a fungování jednotlivých složek procesu mediální komunikace. studenti budou mít možnost navštívit přednášky se zástupci například Českého rozhlasu a České televize.
Psaní odborného textu
Předměty jsou určeny pro studenty, kteří si chtějí teoreticky i prakticky osvojit všechny náležitosti tvorby odborného periodika (práce redaktorů, recenzentů, autorů, jazykových korektorů atd.) a naučit se hlavním zásadám psaní odborného textu a jeho kritického čtení a hodnocení. Hlavní náplní přednášek je příprava nového čísla oborového žurnálu JOINME. Příkladem se můžete podívat na nový díl přes odkaz: http://joinme-muni.cz
Tvorba her
Kurzy jsou zaměřeny na praktickou tvorbu digitálních herních prototypů. Seznamují studenty s arzenálem metodologických nástrojů pro analýzu a interpretaci digitálních her. Studenti získají jak teoretické znalosti nutné pro hlubší pochopení her a herní kultury, tak i vybrané metody, kterými lze tato témata zkoumat.
Tvorba digitálních obrazu
Toto jsou prakticky orientované kurzy, zabývající se zpracováním obrazů v počítači s důrazem na rozvíjení skladebných a tvůrčích schopností studentů. Cílem kurzů je bezproblémové zvládnutí základního řetězce zpracování digitálních obrazů pomocí současných digitálních technologií, seznamování s principy matematiky a informatiky ve výtvarném umění.
Tvorba audio a zvuku
Studenti se seznámí s různými teoretickými přístupy v audiokultuře. Mimo teoretické reflexe světa zvuku se budou zabývat praktickými výstupy audiokultury a konkrétními možnostmi záznamu zvuku, jeho postprodukčního zpracování a možné formy následné realizace autorských výstupů.
Social Media Marketing základy
Cílem kurzů je možné budoucí manažerky a manažery působící v kulturní sféře naučit, jak pomocí externí i interní komunikace vyvolat u cílové skupiny žádoucí reakce. Kurz se zabývá strategií vztahů s veřejností, specializovaným publikem a vztahy s médii. Výuka je zaměřena na praktické využití všech získaných znalostí.
Webová tvorba a prezentace
Cílem kurzů je seznámit studenty s oblastí digitálních humanitních věd a ukázat, co přinesly digitální technologie jednotlivým oblastem humanitních věd. Po absolvování předmětů je student schopen definovat téma a cíl své prezentace, smysluplně a cílevědomě strukturovat myšlenky v rámci prezentace a k prezentování využívat širokou paletu software nástrojů.
Ted' už jen zbývá vybrat si oblast zájmu, které se chcete věnovat. Široká nabídka předmětů pomáhá získat potřebné znalosti a dovednosti. Teorie interaktivních médií je reakcí na současnost: technologií prostoupenou společností, která nejen že přináší nová témata ale i nové profese. Teoretický základ studentům poskytuje základní orientaci v oblasti nových médií a praktické kurzy zase pomáhají tyto znalosti uplatnit v praxi. Tento výpis je ale ryze orientační, aktuální nabídku A, B, C předmětů můžete nalézt v šablonách.
Doufáme, že vám tento článek poskytl základní přehled, co všechno můžete s nadšením absolvovat. Také nezapomeňte jej třeba sdílet mezi své spolužáky.
Přejeme příjemné léto plné odpočinku po náročném období.